‘Met kerst worden we overladen met chocola, drop en cake’

Orderbegeleider Perry Overvliet van de Repro zit helemaal op zijn plek op de VU. “Het leuke aan dit werk is dat je met zoveel nationaliteiten te maken hebt.”

Overvliet begon tien jaar geleden op de productieafdeling van de print- en drukafdeling, maar is er sinds acht jaar orderbegeleider. “Wij nemen de opdrachten aan en maken orderbonnen voor onze productiecollega’s, zodat zij precies weten wat ze moeten doen.” Op de afdeling is het altijd gezellig, met genoeg collega’s die wel van een geintje houden. Maar het werk wordt uiterst serieus opgepakt, vertelt Overvliet. “Wij komen allemaal uit de drukkerswereld. Dat heeft als voordeel dat wij niet 100 maar 200 procent willen. Als mensen bij ons iets laten drukken, moeten ze denken: jeetje, dat is mooi.  Ze moeten ervoor terug willen komen.”

Serie: De Ondersteuners
Je verse kopje koffie, het tentamen dat op tijd gedrukt is of het fietsenrek dat er netjes bij staat: zonder het ondersteunend personeel van de VU zou het allemaal niet mogelijk zijn geweest. In deze serie portretteren we talloze ondersteuners, van fietscoach tot koffiedamemanager.

Toen Overvliet voor de VU kwam werken, trok vooral de diversiteit hem aan. “Het leuke aan dit werk is dat je met zoveel nationaliteiten te maken hebt. De voertaal bij ons aan de balie is 70 procent van de tijd Engels. Het zijn allemaal verschillende mensen, dat maakt het werk ook leuk. Ik doe iedere dag ongeveer dezelfde taken, maar de mensen eromheen zijn heel afwisselend. Ik heb het ontzettend naar mijn zin hier, ik zou niet weg willen.”

Bedankje

Voelt hij waardering vanuit de VU? “Ja, absoluut. We zijn tijdens de VU Servicescan onder medewerkers en studenten drie keer als beste uit de bus gekomen. En met de kerst worden we overladen met chocolaatjes, dropjes, cakejes en meer. Dat hoeven mensen niet te doen, maar het is toch wel leuk als iemand een pak koekjes komt brengen als bedankje. Dat wordt gewaardeerd.” Overvliet merkt dat hun dienst hard nodig is op de VU. “Wij drukken bijvoorbeeld alle tentamens binnen de VU. Het gebeurt weleens dat iemand iets daarbij vergeet. Wij staan dan klaar om het à la minute te produceren, we zeggen vrijwel nooit nee. Je merkt dat mensen het enorm waarderen dat wij het zo snel kunnen regelen.”

Lees meer uit deze serie: