Wij wensen u een radicaal nieuw jaar

Het woord ‘radicaal’ moet niet gekaapt worden door een paar groeperingen in de samenleving, zei een aanwezige tijdens de overlegvergadering van de medezeggenschap met het VU-bestuur afgelopen woensdag. Dat vinden wij nou ook.

En daarom wensen we iedereen een radicaal nieuw jaar. Het prijkt ook op de cover van ons nieuwste magazine, dat tot woensdag 15 januari in de bakken ligt op de VU-campus.

In het magazine betoogt pedagoog Stijn Sieckelinck om het geweld af te zweren, maar het radicale te behouden. We interviewden hem over de positieve kracht van radicaliteit en spraken vier VU-studenten die opkomen voor hun idealen.

Leestips

In het laatste nummer van 2019 vind je ook de allerlaatste column van Sanne Pieters: Fictionaliseer je leven. Sanne wordt na de jaarwisseling opgevolgd door derdejaars politicologie Thijs Hoekstra.

En nog een leestip voor de feestdagen: ‘draaideurdocent’ Carlo Ierna vertelt hoe hij zijn uren bijeen sprokkelt om rond te kunnen komen als wetenschapper.

De redactie van Ad Valvas is vanaf vrijdag 3 januari weer bereikbaar.