29 maart 2024

Zakkenman wordt zakkenvrouw

Dit keer was het geen aanslag door een vernielzuchtige student waardoor het kunstwerk van Tom Claassen zonder hoofd door het leven moet. Om het transport naar een nieuwe plek in het hoofdgebouw makkelijker te maken, werd het tijdelijk een koppie kleiner gemaakt.

Typisch vrouwelijk

Wel heeft het beeld door de verplaatsing een kleine transformatie ondergaan. Door een andere plaatsing van de benen is de zakkenman een zakkenvrouw geworden. Volgens de kunstenaar is de nieuwe bekkenstand van het beeld typisch vrouwelijk.