15 april 2024

Wiskundestudent heeft lachers op de hand

Het is een goede week voor masterstudent Tobi Kooiman. Dit weekend won hij de publieksprijs van de Comedyhuis Comedy Competitie (lekkere alliteratie wel) en woensdag mocht hij zijn masterdiploma ophalen. Kooiman bewees niet alleen dat studenten wiskunde gevoel voor humor hebben, maar ook dat je inspiratie uit het college Set Theory kunt halen.

Cabaretcarrière

Eerder vertelde hij aan Advalvas dat hij tijdens dit abstracte college zo de draad kwijtraakte, dat hij in plaats van aantekeningen een dialoog over de inconsistentie in de benaming van frisdranken en vruchtensappen schreef. Een cabaretcarrière was geboren. Daarmee won hij vorig jaar ook al het Amsterdams Studenten Cabaret Festival.

Optreden

Met het winnen van deze publieksprijs stelde Kooiman een plekje veilig op het podium van het Utrecht International Comedy Festival. Wie Kooiman in het Wis- en Natuurkundegebouw mist, kan hier zien waar hij de komende tijd optreedt.