20 april 2024

Wetenschap
& Onderwijs

VU werkt samen met Keniaanse universiteiten

Vorige week ondertekende rector Frank van der Duyn Schouten (links op foto) een Memorandum of Understanding tussen de VU en de South Eastern Kenya University en Moi University. Hij deed dit in het kader van A Sustainable Approach to Livelihood Improvement (Asali). Dit project werd mogelijk door een legaat aan de VU. Asali is opgezet ter versterking van het toegepast onderzoek aan beide Keniaanse universiteiten, ter verbetering van lokale gemeenschappen.

Ook gaf de rector een lezing over de maatschappelijke relevantie van de VU en van universiteiten in het algemeen. Van der Duyn Schouten maakte de reis met een delegatie onder leiding van Denyse Snelder van het Centrum voor Internationale Samenwerking, met onder anderen Jacqueline Broerse, directeur van het Athena Instituut, en Ralph Lasage, projectmanager bij het Instituut voor Milieuvraagstukken.