VU vindt potje om studenten het land uit te sturen

Acht studenten krijgen van de VU een speciale beurs voor een vervolgopleiding in het buitenland. Het gaat om studenten die buiten de boot vielen bij de toekenning van een beurs uit het VSB-fonds, maar voor wie toch nog een potje werd gevonden: van de Van Coeverden-Adriani Stichting.

“De VU beheert allerlei fondsen en legaten”, legt Ellen Mooijman van het International Office uit. “Dat is dus niet geld van de VU zelf, maar geld dat is geoormerkt voor speciale doeleinden.”

Vierduizend euro

“Dit jaar hadden we veel getalenteerde studenten die in aanmerking kwamen voor een VSB-beurs, maar helaas maar vijf beurzen om te vergeven. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een mogelijkheid om nog acht studenten naar het buitenland te kunnen sturen.”

Deze studenten krijgen een beurs van drieduizend euro voor een eenjarige, of vierduizend euro voor een tweejarige master-opleiding. Ze krijgen morgen, 12 juni om 13:30 uur, een oorkonde uitgereikt van de rector.