VU-studenten fietsen tussen de bloemen

Het is lente en de bloemen beginnen weer massaal te bloeien, ook op de Keukenhof. ProVU rijdt komende zaterdag door de velden ten noorden van Lisse, op de fiets.

Het idee komt van Jagna Wiśniewska en Elena Queirolo van i-ProVU, de internationale tak binnen ProVU. Toch benadrukt Queirolo dat het niet alleen maar voor buitenlandse studenten is bedoeld. “Maar ik kan me voorstellen dat de Nederlandse studenten de Keukenhof al zo vaak gezien hebben.”

Picknick

In eerste instantie waren de plannen er om naar de Keukenhof toe te fietsen vanaf de VU. “Maar dat was toch wat te optimistisch. Het is best ver. We nemen nu de trein naar Sassenheim, waarna iedereen het laatste stuk (zo’n negen kilometer, red.) kan fietsen. Vervolgens fietsen we door de velden langs de Keukenhof, waar we ook gaan picknicken. Aan het eind van de dag kan er altijd nog besloten worden om in zijn geheel terug te fietsen naar Amsterdam.”

Het tochtje gaat vooral door de velden om de Keukenhof heen. “De toegangprijs is namelijk behoorlijk hoog voor ons. Maar het gebied er omheen heeft veel mooie bloemenvelden, net zoals in het park zelf.”

Eigen fiets

Deelname aan de fietstocht is gratis. Maar er wordt wel gevraagd om je eigen fiets mee te nemen. Voor meer informatie klik hier