Verveelde studente promoveert ook even

Wat doe je als je naast je fulltime studie tandheelkunde nog wat tijd overhoudt? Elisabeth Brouns zocht een extra uitdaging en deed in de tussenuren en het weekend een promotieonderzoek. Donderdag 5 juni mag ze zich doctor noemen.

Uitgebreide hobby

“Omdat ik kaakchirurg wil worden, liep ik mijn stage voor mijn bachelorscriptie bij die afdeling.” Het klikte zo met het hoofd van de afdeling dat hij haar vroeg of ze wilde promoveren.

“Mijn proefschrift was eigenlijk vooral een uitgebreide hobby”,  zegt Elisabeth. “Ik vond het erg leuk om eraan te werken.”

Eerst master op zak

Haar grootste probleem was dat ze haar promotieonderzoek eerder afrondde dan haar master. “Je mag alleen je  promotie aanvragen als je je mastertitel hebt. Dat was pas in maart.”

Bijbaan als tandarts

Voorlopig is ze nog niet klaar met studeren. In de tussentijd begon ze ook met de studie geneeskunde, hoewel ze daar pas twee vakken haalde.  Als kaakchirurg moet je ook die studie gedaan hebben.

Veel tijd om zich te vervelen heeft ze naast die fulltime studie niet. Om het instellingscollegegeld van 15000 euro per jaar te kunnen betalen, zal ze daarnaast als tandarts aan de slag gaan.