Studentenleven
& Maatschappij

Twee VU-hoogleraren lid van staatscommissie

De VU-hoogleraren Jaap Bellingwout en Geert Raaijmakers zijn benoemd tot lid van de commissie vennootschapsrecht. Deze staatscommissie adviseert de regering over wetsvoorstellen op het gebied van het ondernemingsrecht.

Raaijmakers (hoogleraar ondernemings- en effectenrecht) en Bellingwout (hoogleraar Belastingrecht) zijn de opvolgers van Mick den Boogert. Per 1 april werd hem eervol ontslag verleend. Het VU-duo is aangesteld voor een periode van vier jaar.

Advies

Leden van de Commissie vennootschapsrecht verdiepen zich in wetsvoorstellen en leveren er een actieve bijdrage aan. Gezamenlijk brengen de leden advies uit over nieuwe wetsontwerpen of wetsvoorstellen aan de ministeries van Veiligheid & Justitie en van Financiën of het parlement.