Studentenleven
& Maatschappij

Studenten beginnen platform voor hulpbehoevenden

Twee VU-studenten zijn met hun twee huisgenoten een online hulpplatform gestart, Iwillhelpyou.nl. Ze zoeken nog mensen die hulp nodig hebben.

Amsterdamse studenten die tijd over hebben kunnen via dat platform hun hulp aanbieden aan mensen die de deur niet uit kunnen vanwege de coronacrisis. “Denk aan boodschappen doen, hond uitlaten en dat soort dingen”, zegt mede-oprichter Boy Schouten op de video op de Ad Valvas Instagram.

Veel hulp

Vrijdag hadden zich al driehonderd studenten aangemeld om mensen te helpen. Martijn Strijp, masterstudent digital business & innovation aan de VU: “Ik had niet verwacht dat zoveel studenten zich voor anderen willen inzetten.”

De oprichters van Iwillhelpyou.nl zoeken nog mensen die hun hulp kunnen gebruiken.