SRVU begint met boekenruil

Naast de maandelijkse kledingruil heeft de SRVU studentenbond nu ook een boekenruil in het Studentendok.

Er zijn buiten de officiële bieb steeds meer plekken op de campus om aan je literaire trekken te komen. Denk maar aan de minibieb voor het blauwe Bellevue-gebouw en het Pantheon naast de aula in het hoofdgebouw. Daar is ook de ‘book exchange’ van de SRVU bijgekomen. Simpel gezegd is het een aardig gevulde boekenkast waar je een fijn boek voor jezelf kunt vinden.

Het initiatief maakt deel uit van het project Omboeken van de Universiteitsbibliotheek, waarmee de VU haar vele verstoffende boeken aan de man wil brengen. Er staan nu boeken van de SRVU zelf in de kast, maar op 13 juni mogen ze in de collectie van de VU duiken om het aanbod verder uit te breiden.

Zo laagdrempelig mogelijk

De boekenruil is voor iedereen toegankelijk. Volgens initiatiefnemer Dick Stuut van de SRVU zou het fijn zijn als mensen ook weer een boek terugzetten wanneer ze er een meenemen, maar dat hoeft niet. “Wij zijn niet de politieagent die gaat controleren of ze er een terugleggen. We willen het zo laagdrempelig mogelijk houden.”

En over politieagent spelen gesproken: de donatiebak voor de kledingruil is weer terug in het dok. Deze werd onlangs nog verwijderd omdat er steeds kleren uit verdwenen, maar volgens Stuut gebeurt dat niet meer.