Zeilster Philipine van Aanholt studeert bedrijfseconomie

Olympische VU-studenten: ‘Hey, jij ook hier?’

Sportfans die alle VU-studenten in Rio willen volgen, krijgen het de komende weken druk. Vooral de halve geneeskundefaculteit is naar de andere kant van de wereld gevlogen om daar te tonen dat ze, naast slim, ook nog eens erg sportief zijn.

Voor judoka Dex Elmont is het inmiddels de derde keer dat hij achter het goud aanjaagt. Grote kans dat hij in het Holland Heineken House medestudent geneeskunde Ilse Paulis tegenkomt, die in de lichte dubbeltwee zit. Ook scheikundestudent Olivia van Rooijen roeit in Rio. Philipine van Aanholt loopt normaal bij de economische faculteit rond, maar wil nu als zeilster een medaille binnen halen.

Succesvol studeren en sporten

Eerder deze week vertelden hockeykeepster Joyce Sombroek, roeier Peter van Schie en roeister Lisa Wörner al hoe je dat succesvol doet: het combineren van een studie met een topsportcarrière.