27 maart 2024

Nieuwe Blackboardapp

Sinds afgelopen maandag, toen de VU de nieuwe app aanbood, hebben al 1000 studenten en docenten de nieuwe app gedownload. Met de app voor de mobiele telefoon (Android, Blackberry en iPhone) kunnen studenten documenten, cijfers en mededelingen van cursussen bekijken. Ook docenten kunnen onderweg mededelingen of presentaties online zetten. Bijna alle functies die de computerversie heeft, zijn ook op de mobiele app aanwezig. Het inleveren van opdrachten kan alleen nog op de computer, tenzij de docent een speciale mobiele opdracht maakt. Of deze functionaliteit later nog toegevoegd wordt, hangt van Blackboard af.

Gratis voor studenten

De app is gemaakt door Blackboard en bestond al langer. Vele universiteiten waren al aangesloten, maar de VU nog niet. Universiteiten kunnen kiezen of ze zelf voor de app betalen, of studenten laten betalen. De VU kiest ervoor om de app gratis aan studenten aan te bieden. Eenmaal gedownload, kun je de Vrije Universiteit selecteren en gebruikersnaam en wachtwoord intypen.

Voor meer informatie mail BlackBoard@vu.nl