29 maart 2024

Jesus Christ Super Beurs

Studenten media bij Godgeleerdheid kunnen vanaf vandaag de Ted Neeley Scholarship aanvragen om daarmee een tweede master te volgen.

De beurs is vernoemd naar de hoofdrolspeler uit de internationale rockopera Jesus Christ Superstar. Neeley kwam vandaag speciaal naar de VU voor een vertoning van de filmversie van de rockopera. Studenten konden hem ontmoeten en vragen stellen.

Jezusfilmtraditie

Binnen de faculteit Godgeleerdheid van de VU wordt de verbinding tussen oude bronnen en hedendaagse mediacultuur nauwkeurig gevolgd. De jezusfilm past in een lange mediatraditie waarin het verhaal van Christus op een eigentijdse manier wordt verteld.

Studenten die voor de scholarship in aanmerking willen komen kunnen contact opnemen met VU-hoogleraar Joke van Saane. Toekenning is afhankelijk van cv, motivatiebrief en gesprek.