26 maart 2024

Islamitische gebedsruimte verhuist naar zichtbaarder plek

De redactie van Advalvas krijgt nieuwe buren. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een nieuwe gebedsruimte voor islamitische studenten en VU-medewerkers op de plek waar tot voor kort kamers 1A-19 en 1E-74 waren, schuin tegenover de koffieautomaat en naast de achteruitgang van de Protestantse Theologische Universiteit.

Het wordt één grote gebedsruimte met een scheiding voor mannen en vrouwen. Ook komen er aparte voetenwasruimten voor mannen en vrouwen. Er zijn nu twee aparte gebedsruimtes voor mannen en vrouwen in de kelder.

Goede voorbereiding op maatschappij

De verhuizing past in het beleid van de VU om levensbeschouwelijke zaken weer goed zichtbaar te laten zijn op de campus, omdat dat een goede voorbereiding is op ‘een loopbaan in de maatschappij waarin de internationale context steeds belangrijker wordt en waarin mensenop een constructieve manier moeten kunnen omgaan met culturele en levensbeschouwelijke verschillen’.