28 maart 2024

Ingezonden mededeling: rector geeft boeken gratis weg!

Ook de Rector Magnificus bereidt zich voor op de nieuwe vorm van werken. Het meest ingrijpende onderdeel daarvan is het doen van afstand van (een deel van) mijn boekenbezit.  De pijn die daarbij wordt gevoeld en door meerdere VU- wetenschappers eerder is verwoord, is voor mij zeer herkenbaar.

Na ampele afweging heb ik besloten om te beginnen 100 items uit mijn boekenbezit beschikbaar te stellen aan de aanstormende generatie. Uiteindelijk zijn deze boeken beter af in de handen van gemotiveerde studenten dan in mijn boekenkast.

Studenten Mathematische Besliskunde en belendende vakgebieden nodig ik uit om op woensdag 26 februari 2014 van 14.00 – 15.00 in gang 2E te komen bezien of er iets van hun gading bij zit. Het principe “First come, first served” is van toepassing. De boeken zijn of worden door mij gesigneerd.