20 april 2024

Studentenleven
& Maatschappij

‘Ik had eerder van onderwerp moeten veranderen’

Wat heb je onderzocht?
“Ik heb literatuuronderzoek gedaan naar het Chinese beleid op het gebied van ondernemen. Zelf heb ik Chinese wortels en ben ik geadopteerd. Het land is door die scriptie meer gaan leven voor mij.”

Is je onderzoek gelopen zoals je had verwacht?
“Nee, eigenlijk wilde ik het succes van Ali Express, de Chinese webwinkel, onderzoeken. Maar daarover kon ik te weinig literatuur vinden. Pas toen ik echt in tijdnood kwam, besloot ik dat ik een ander onderwerp moest zoeken.”

Wat zou je met de kennis van nu anders aanpakken?
“Ik had eerder van onderwerp moeten veranderen. Dan had ik die laatste weken niet zo hard hoeven werken. Aan de andere kant is dat ook hoe ik ben: knallen voor de deadline.”

Ondernemen in China

Lin Smeets (22), bachelor bedrijfskunde, eindcijfer 7,5 (12 ects)

Ben je goed begeleid?
“Ja, ik ben heel blij met mijn begeleider, Peter Peverelli. Hij gaf me de ruimte om dingen op mijn manier te doen en antwoordde snel als ik hem mailde.”

Ga je verder nog iets doen met het onderwerp?
“Deze zomer heb ik door China gereisd. Nu ga ik een master international management doen. Ik zou graag stage willen lopen in China, maar ik wil er niet wonen. Te ver weg en te anders.”

Hoeveel tijd heeft het je gekost?
“De hele maand juni was ik er fulltime mee bezig. En de laatste week zo’n beetje dag en nacht.”