19 april 2024

Heg zoekt aandeelhouders

Stichting Het Groene Leven Lab neemt het begrip hedgefonds erg letterlijk. Zij wil een fonds spekken om daarmee een heg te betalen. 7350 euro hebben ze nodig om een honderdveertig meter lange beukenhaag neer te zetten in de Almatuin tegenover de campus.

Uitzicht verpest

De haag is nodig om een nieuw parkeerterrein aan het oog te onttrekken. Dit is onlangs op een deel van de Almatuin aangelegd als parkeerlocatie voor bezoekers en patiënten van ACTA en VUmc. Het parkeerterrein is een doorn in het oog van de Alma-tuiniers. “De natuurlijke sfeer in de tuin is geheel verstoord door een doorzichtig hek en uitzicht op auto’s.”

Nieuw gebouw

De grond van de Almatuin is sinds december van de VU. Op het terrein van de voormalige schooltuinen wil de universiteit in 2017 een nieuwe gebouw voor de bètafaculteit bouwen. Tot die tijd mogen buurtbewoners de locatie als tuin gebruiken.