29 maart 2024

Studentenleven
& Maatschappij

Hakenkruis in lift Uilenstede: Duwo wil aangifte doen

De gele flat op Uilenstede werd afgelopen weekend onaangenaam verrast door racistische leuzen in de lift. ‘Nazi’s Boven Joden’ was op de muur geklad met zwarte markeerstift, met een hakenkruis erboven.

‘Kan de verantwoordelijke ook weer stoer genoeg zijn om dit weg te halen?’ post een bewoner op Facebook. Iemand reageert dat het in de rood-blauwe flat hetzelfde is. Inmiddels hebben bewoners de leuzen weggehaald.

Beheerder Duwo laat in een mail aan alle bewoners weten ‘zeer geschokt’ te zijn ‘door de teneur van de aangebrachte teksten en symbolen’. De studentenhuisvester wil aangifte doen bij de politie en vraagt bewoners zich te melden als ze hebben gezien wie de teksten heeft aangebracht of iets erover hebben gehoord.