Grijze invasie voor Hovo-jubileum

Die eerstejaars worden ook elk jaar ouder. O nee, wacht: hoe ging dat mopje ook alweer? Enfin, de hal bij de hoofdingang stond vanochtend mudje vol met vijftigplussers (en vijftigpluspusplussers) vanwege de jubileumdag van Hovo.

Jubileum

Hoger Onderwijs voor Ouderen (Hovo) bestaat dit jaar 25 jaar. In 1990 begon het bescheiden met een klein cursusaanbod en circa 200 cursisten. Inmiddels maken duizenden cursisten jaarlijks een keuze uit 130 verschillende cursussen.

Bijzondere lezing

Om dat te vieren, organiseerde Hovo vandaag een dag met bijzondere lezingen en interviews. Zo vertelde emeritus hoogleraar geologie Bert Boekschoten over dino’s, aardlagen en leeftijd. Praatte hoogleraar Henk Groenewegen over de plasticiteit van de hersenen en vertelde hoogleraar Arko Oderwald over Golo Mann, zoon van schrijver Thomas Mann die pas opbloeide toen zijn vader overleed.

Enthousiast

Het programma trok meer bezoekers dan de meeste bijeenkomsten voor studenten. Niet geheel verrassend: het is publiek geheim dat de meest gemotiveerde en enthousiaste studenten aan de VU HOVO-studenten zijn.