Geprofessionaliseerde studieadviseurs kunnen doorstuiven

Afgelopen jaar is het jaarprogramma Beroepskwalificatie Studieadviseurs (BKS) gestart aan de VU. Het komt erop neer dat de studieadviseurs hebben gewerkt aan het professionaliseren van hun vak.

“Wij vinden dat we ook een ‘BKO’ moeten hebben, vergelijkbaar met de Basiskwalificatie Onderwijs voor docenten.”, aldus studieadviseur Marjolien Pouw afgelopen zomer in Advalvas.

Vandaag kregen ze hun certificaten uitgereikt. Iedere studieadviseur apart, met een persoonlijk praatje erbij.

Op de foto de hoogzwangere Stéphanie Catz, studieadviseur bij de Faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde. Zij begon het jaarprogramma met enige schroom, werd erbij verteld, totdat ze “openbrak” (er werd smakelijk gelachen in de zaal) en haar “doelgerichte ik” tevoorschijn kwam. Daarna kon zij “doorstuiven.”