Geen onderwijs en tentamens tot en met 31 maart UPDATE

Update 130320, 15:13 – Ook tentamens in de RAI en de Emergo hal gaan niet door. Houd de berichtgeving in de gaten op www.vu.nl/coronavirus.

De VU staakt met onmiddellijke ingang het onderwijs (ook postgraduate) en de tentamens. De gebouwen blijven open, voor onderzoek en andere vitale processen. Wel vraagt de VU van medewerkers die níét in vitale processen betrokken zijn om zoveel mogelijk thuis te werken.

Ook de andere universiteiten, verenigd in de VSNU, hebben hun fysieke onderwijsactiviteiten afgelast. Ze geven daarmee gehoor aan de oproep van het Kabinet om alleen nog onderwijs op afstand te geven,

Meer hierover, en komende updates, vind je op www.vu.nl/coronavirus, en vanaf morgen ook weer op deze Ad Valvas-website.

Voor wie nu niet de VU-site kan bereiken, hieronder het officiële bericht van het college van bestuur

Beste medewerker en student,

Vandaag heeft de Rijksoverheid nieuwe maatregelen getroffen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Deze maatregelen zijn:

– Iedereen in Nederland: blijf thuis bij klachten neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Mijd sociaal contact. Bel met je huisarts als klachten verergeren.

– Mensen in heel Nederland worden opgeroepen om zoveel mogelijk thuis te werken of de werktijden te spreiden.

– Universiteiten en hogescholen worden opgeroepen om in ieder geval tot en met 31 maart alleen nog onderwijs op afstand te geven.

De gezondheid van medewerkers en studenten van de VU is het allerbelangrijkste. We geven daarom gehoor aan de bovenstaande oproep, maar het stelt ons ook voor een grote uitdaging voor het vervolg. De maatregelen gaan per direct in.

Wat betekent dit voor het werken op de VU?
De VU-gebouwen blijven open. De VU roept medewerkers op om zo veel mogelijk thuis te werken. Voor medewerkers in vitale processen geldt dat men alleen moet thuisblijven met klachten en koorts, in overleg met de leidinggevende.

Wat betekent dit voor het onderwijs en de tentamens op de VU?
Onderwijs en tentamens gaan op de VU-campus niet door. Update 1303:
Ook tentamens in de RAI en de Emergo hal gaan niet door.
Dit geldt ook voor Postgraduate Onderwijs (PGO) op de campus. De VU roept studenten op om zoveel mogelijk thuis te studeren. We gaan de komende dagen op zoek naar passende oplossingen voor de periode van nu tot en met 31 maart. Hierover volgt op korte termijn nadere berichtgeving.

Wat betekent dit voor geplande promoties op de VU?
De promoties van morgen 13 maart op de VU gaan door, met een maximale aanwezigheid van 100 personen. Informatie over de periode hierna volgt.

Wat betekent dit voor evenementen op de VU?
Evenementen van meer dan 100 personen zijn volgens de nieuwe maatregelen niet toegestaan en zijn afgelast.

Voor medewerkers en studenten van ACTA en VUmc School of Medical Sciences gelden de richtlijnen en informatie van ACTA en Amsterdam UMC.

Ga voor actuele informatie naar vu.nl/coronavirus en houd je e-mail goed in de gaten. Er volgt morgen een actualisatie van de veel gestelde vragen en antwoorden. We bcn de situatie rondom het coronavirus in de gaten houden en overheidsrichtlijnen volgen. Dit geldt onder andere voor buitenlandse reizen van medewerkers en studenten naar ontraden gebieden.