Eetcontainers verdwijnen van campusplein

De twee eetcontainers op het campusplein worden vandaag weggehaald. De VU gaat het plein volgend jaar anders inrichten, daarom moeten ze weg.

Stewart & Sally, Baristocrats en DimSum Dumplings zijn al een tijdje gesloten, maar na deze week zijn ze er helemaal niet meer. “We eindigen alle contracten vanwege de verbouwing van het campusplein”, zegt Els van Haasen, hoofd van de afdeling Services van de Facilitaire Campus Organisatie.

Bij de container van de Baristocrats werd vanochtend de uitbouw al weggehaald, het ophijsen gebeurt vanmiddag. De eigenaars waren graag wat langer gebleven. “Voor een bepaalde groep studenten hadden we een perfect aanbod, met veganistisch eten en flat whites”, zegt Vincent Rikken. “Op de VU is nog veel ruimte voor die sector en onze producten sluiten ook aan bij het duurzaamheidsbeleid van de VU, met verse boerenmelk en echt eerlijke koffie. We waren graag gebleven tot de verbouwing echt begint.”

Vijf seizoenen

“De werkzaamheden zullen in de loop van volgend jaar starten”, meldt Van Haasen. “We weten nog niet precies hoe het loopt, dus we willen het plein vrij hebben voor als daar iets moet gebeuren.”

Stewart & Sally heeft 4,5 jaar op de VU-campus gestaan. “Het is een fantastisch leuke plek, op de universiteit”, zegt eigenaar Rutger Slomp. “We hebben vijf seizoenen gedraaid en ik ben ook één keer een winter doorgegaan. Inmiddels hebben we een eigen plek in Amsterdam-Noord en doen we veel catering. Ik zou het leuk vinden om terug te komen als de VU na de verbouwing weer zoiets wil.”

Van Haasen laat weten dat er op het nieuwe campusplein ook weer nieuwe eetcontainers komen. Welke dat zijn, weet ze nog niet. “Maar we gaan in ieder geval niet meer werken met vaste partijen.”

Update 13 december:

Baristocrats weggesleept