20 april 2024

Studentenleven
& Maatschappij

Delftse hoogleraar stuurt Russisch eredoctoraat terug

De Delftse emeritus hoogleraar Egbert Torenbeek heeft zijn eredoctoraat aan een Russisch luchtvaartinstituut ingeleverd. Aanleiding was het neerschieten van het passagiersvliegtuig boven Oekraïne.

De 74-jarige vliegtuigontwerper vindt dat Rusland verantwoordelijkheid zou moeten nemen voor de ramp met het vliegtuig op lijn MH17, schrijft Delta, de onafhankelijke nieuwswebsite van de TU Delft.

Torenbeek ziet nog meer redenen om zijn eredoctoraat in te leveren, zoals de discriminatie van minderheden in Rusland, de intimidatie van politieke tegenstanders en de wapenleveranties aan landen als Syrië.