Debat over ongelijkheid die vrouwen ervaren

Laten we het op internationale vrouwendag eens hebben over vrouwenuitbuiting, dacht de Turkse studentenvereniging Anatolia. ‘Voor bewustwording over de ongelijkheid die vrouwen bewust of onbewust ervaren wegens hun geslacht’, mailt Dilara Betül Cugun van Anatolia.

Verzoenen

‘Daarmee willen we vooroordelen verbreken en verschillende groepen binnen de samenleving verzoenen met gemeenschappelijke waarden.’ Dat klinkt mooi. Voor de dialoogavond op dinsdag 8 maart hebben ze dan ook niet alleen Turkse sprekers uitgenodigd.

Naast de Turkse plastisch chirurg en seksuoloog bij VUmc Mujde Ozer en schrijfster Jale Simsek presenteert ook sociologiehoogleraar Sawitri Saharso een stelling waarover ze met het publiek in discussie wil.

Ideaalbeeld

De stellingen van de sprekers gaan over cultuur, godsdienst, carrière en de druk op vrouwen om er volgens een ideaalbeeld uit te zien. De discussies zijn in kleine groepjes.

Iedereen is uitgenodigd om mee te praten of te komen luisteren. Dinsdag 8 maart, 18.30 – 21.00 uur, zaal HG-06A32. Aanmelden via: www.svanatolia.nl/salon.