20 april 2024

Studentenleven
& Maatschappij

Via de VU korting op je mobiele telefoon

Studenten en medewerkers krijgen in de toekomst waarschijnlijk flinke korting op hun telefoon- en internetabonnement, verwacht ict-stichting SURF. Het abonnement wordt minstens twintig procent goedkoper.

Twintig procent korting

SURF, de ict-organisatie van het Nederlandse hoger onderwijs, wil samen met zusterorganisaties in vier andere landen (Spanje, Portugal, Zweden en Tjechië) mobiele telefonie inkopen.

Hiervan profiteren zo’n 3,2 miljoen studenten en medewerkers van hogescholen, universiteiten en universitaire ziekenhuizen, denkt SURF. Aanbieders gaan immers tegen elkaar opbieden om deze klanten binnen te halen. “We hebben gezegd dat ze minstens twintig procent korting moeten geven”, zegt een woordvoerder.

Impuls voor het nieuwe leren

De ict-organisaties verwachten de goedkopere abonnementen begin 2015 te kunnen aanbieden. In Nederland gaat dit via SURFspot.nl, de not-for-profit ict-webwinkel voor het hoger onderwijs.

De korting is fijn voor studenten en medewerkers, maar ook het onderwijs is er volgens SURF bij gebaat. Het ‘nieuwe leren’ zou hiermee een impuls krijgen.