Wetenschap
& Onderwijs

Bijvoeden mag weer

Ouders met kinderen mogen even diep zuchten. Waar het voorheen streng afgeraden werd om kinderen jonger dan zes maanden bijvoeding te geven (“nee oma, ook geen klein stukje slagroomtaart!”), is dat nu juist wel de bedoeling. Om allergieën te voorkomen is het beter om kinderen vanaf vier maanden kleine hoeveelheden bijvoeding te geven. Eerst met groente en fruit, later ook met andere producten als ei, vis en pinda. Dat staat in de nieuwe richtlijn Voedselovergevoeligheid (=download), die door VUmc in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport samen met jeugdartsen, kinderartsen en huisartsen ontwikkeld is.