19 april 2024

Amarens Genee is studentensportvrouw van het jaar

Student bewegingswetenschappen Amarens Genee is Studentensportvrouw van het jaar 2015. Ze kreeg deze prijs tijdens het Sportgala van studentensportorganisatie SSA. Genee won met het Nederlands Dames Waterpoloteam in 2015 zowel op de EK als de WK zilver.

Tophockeyster

Genee versloeg hiermee geneeskundestudent Joyce Sombroek (keepster in het Nederlands team Hockey) en UvA-studente Eline Rentier (schermen). Bij de heren legde masterstudent Spatial, Transport and Environmental Economics Mark van der Harst het af tegen HvA’er Berend Mortier.