27 maart 2024

PVV-Kamerlid voelt zich geprovoceerd en boycot VU

PVV-Kamerlid Harm Beertema gaat morgen niet mee met een werkbezoek van de vaste Kamercommissie voor onderwijs aan de VU. Hij noemt de VU de meest geïslamiseerde universiteit van Nederland.

Op het YouTube-kanaal ZoominTV Nederland maakt hij bezwaar tegen een geplande toespraak van de chief diversity officer Karen van Oudenhoven. Beertema weet nu al dat het ‘prietpraat’ zal zijn, beschouwt dat als een provocatie en wil dat niet aanhoren. Volgens hem is de “ooit zo mooie” Vrije Universiteit helemaal op de verkeerde weg met diversiteit en een islamitische studentenvereniging en alles.

Later op deze website meer.