27 maart 2024

Studentenleven
& Maatschappij

Mobiel slot moet studentenkamer beschermen tegen indringers

Last van nieuwsgierige huisgenoten die ongevraagd spullen uit je kamer komen lenen? Het mobiele slot ‘Latch Go’ is volgens vijf student-ondernemers de oplossing voor wie zijn buren buiten de deur wil houden.

Met een normaal slot is het euvel zo opgelost, zou je denken. In veel studentenhuizen is het echter niet toegestaan om te boren in deuren en deurposten, zegt Jordy Jansen (21) tegen Bron, de nieuwssite van Fontys Hogescholen. Dus ontwikkelde hij samen met vier medestudenten een mobiel slot dat zonder montageschade om de deurklink kan worden bevestigd. Het is dan niet meer mogelijk die naar beneden te drukken.

Betaalbaarder

Met studenten als voornaamste doelgroep moest de installatie niet al te veel moeite kosten. “Ook kan Latch Go makkelijk worden meeverhuisd naar elke nieuwe studentenkamer en is het slot betaalbaarder dan ‘normale’ cilindersloten”, aldus Jansen tegen Bron.