20 april 2024

Wetenschap
& Onderwijs

Willem Nagelprijs voor Marc Schuilenburg

Marc Schuilenburg, universitair docent aan de afdeling Strafrecht en Criminologie, ontving de Willem Nagelprijs 2014 voor zijn proefschrift Orde in veiligheid. Een dynamisch perspectief. Deze driejaarlijkse prijs van de Nederlandse Vereniging voor Criminologie bekroont het beste criminologische proefschrift, verdedigd aan een Nederlandse of Vlaamse universiteit. De uitreiking vond plaats tijdens het jaarlijkse congres van de Nederlandse Vereniging voor Criminologie, dat op 12 en 13 juni plaatsvond aan de Universiteit Leiden. Aan de prijs is een geldbedrag van 500 euro verbonden. Zijn boek Orde in veiligheid verscheen bij uitgeverij Boom Lemma. Schuilenburg schrijft ook opiniestukken in Advalvas.