Wetenschap
& Onderwijs

Waar blijven die tentamencijfers? (2)

“Met alle respect, maar dit heeft niets met herkansingen te maken”, mailt ontslagen IVM-medewerker Matthijs Hisschemöller als hij de reactie hoort van de bètafaculteit op het feit dat hij driekwart jaar na zijn ontslag een mailtje kreeg of hij nou eindelijk zijn cijfers eens wilde invoeren in VUnet.

Misgegaan

Portefeuillehouder onderwijs in het faculteitsbestuur Nico van Straalen zei vorige week dat het betreffende vak, Energy System Transitions, in het systeem moest blijven staan voor herkansers en dat er een andere docent aangewezen had moeten worden om die te begeleiden. Daar was het misgegaan, volgens Van Straalen.

Niemand kunnen vinden

Maar het vak dat in januari getentamineerd had moeten worden, is gewoon als regulier vak aangeboden. Er hadden zich zelfs 23 studenten ingeschreven. Hisschemöller kreeg de inschrijflijst gemaild alsof hij nog gewoon in dienst was. ‘Ik ontving ook mailtjes van studenten die zich hadden ingeschreven maar opeens geen info meer konden vinden over het vak’, mailt Hisschemöller. De faculteit heeft niemand kunnen vinden die het vak kon geven, denkt hij.