VU krijgt Walk of Fame

De Vrije Universiteit Amsterdam introduceert een Walk of Fame. Studenten die uitblinken in sport, cultuur of maatschappelijke functies mogen hun hand of voet op de campus vereeuwigen.

Tijdens de opening van het academisch jaar op 5 september wordt de eerste voetafdruk gemaakt door VU-studenten en -alumni die hebben meegedaan met de Olympische Spelen in Rio.

Eerste voetafdruk

De hoop is dat ook andere studenten hun grenzen zullen verleggen. ‘De VU stimuleert en begeleidt haar studenten in het vergroten van kennis en het ontdekken van andere perspectieven. Topsport en cultuur horen daar ook bij’, aldus een nieuwsbericht op de VU-site.

De Walk of Fame in Hollywood, waar meer dan 2500 Amerikaanse film-, muziek- en tv-sterren zijn vereeuwigd, kreeg onder meer navolging in Rotterdam en het Canadese Toronto.