19 april 2024

Vijf studenten die het debat op de VU bepalen

Wie bepaalden dit jaar het debat op de VU? In de winterspecial van Advalvas komen vijf sleutelfiguren aan het woord.

Vicevoorzitter van de studentenbond SRVU Sophia Salem demonstreerde op het Malieveld tegen het leenstelsel. “Ik ben bang dat het leenstelsel mensen tegenhoudt om door te leren.”

Ashraf Hachhouch van de facultaire studentenraad van Aard- en Levenswetenschappen sprak op het hoogste niveau mee over de reorganisatie van de faculteit. “Ik denk dat als we hier straks helemaal doorheen zijn, er een fatsoenlijke faculteit staat.”

Princess Attia was betrokken bij I too am VU, een fotoserie over alledaags racisme. “Mensen verwachten dat ik alle raps uit mijn hoofd ken, terwijl ik ook van klassieke muziek en jazz houd.”

USR-voorzitter Ilyes Machkor: “Werken in de medezeggenschap is lastig. Je moet standvastig zijn, in het belang van studenten aan je punten vasthouden. Maar tegelijkertijd moet je niet zo star zijn dat je als een ezel niet vooruit te trekken bent.”

Yussef Al Tamimi werd gekozen tot student van het jaar. “Juist de vakken die veel van je vergen, zijn de vakken waarbij je een leersprong maakt.”