20 april 2024

‘Universitaire Studentenraad schaadt zichzelf en andere raden’

De leden van de universitaire studentenraad gedragen zich nu al als gevestigde Haagse politici, vindt Rutger Westerhof, masterstudent journalistiek. In een opiniestuk schrijft hij dat de studentenraad met haar gebrek aan transparantie het slechte voorbeeld geeft.

Twee weken geleden stapten drie bestuursleden van de usr opeens op. Een verklaring werd ondanks herhaaldelijk aandringen niet gegeven. En dat terwijl er op de Facebook-pagina van de raad staat: ‘Openheid, zichtbaarheid en bereikbaarheid zijn onze communicatieve kernwaarden, waarden die wij het komende jaar willen naleven.’

‘Wat de jongens en meiden blijkbaar niet verwachtten, is dat ze deze kernwaarden zes maanden later op zichzelf moesten toepassen’, aldus Westerhof.

Hij vindt dat de usr niet alleen zichzelf, maar ook andere medezeggenschapsraden aan de VU veel schade berokkent.