20 april 2024

Twee VU-studenten en een medewerker slachtoffer vliegramp

De 19-jarige student geneeskunde Darryl Dwight Gunawan was één van de passagiers van de verongelukte vlucht Malaysia MH 17. Dat bevestigt decaan VUmc Wim Stalman. Ook zijn ouders en zusje kwamen om. Darryl stond bekend als een ondernemende en zeer talentvolle student. Daarnaast werkte hij naast zijn studie als DJ en graphic designer/fotograaf.

Ter nagedachtenis van Darryl draaide de Frank en Vrijdag Show op Radio 538 afgelopen vrijdag een track van hem.

Leegte

Stalman: “Zijn plotselinge dood, samen met zijn familie, is moeilijk te bevatten. Wij wensen zijn naaste familie, vrienden, medestudenten  heel veel moed, troost en kracht toe. Darryl laat een grote leegte achter.”

Schiphol

Op zijn instagramaccount plaatste Darryl vlak voor vertrek een foto die waarschijnlijk op Schiphol gemaakt werd met de woorden: “Off to The Philippines & Vietnam for a month! Check je later.”

Update:  Karlijn Keijzer

Ook Karlijn Keijzer, voormalig student en tijdelijk medewerker van de Afdeling Scheikunde en Farmaceutische wetenschappen is, samen met haar vriend, om het leven gekomen.

Naast haar phd-opleiding aan de Indiana University, zou ze twee zomers lang computationeel onderzoek doen bij de BioComputational Chemistry-groep van de VU. Daarvoor had ze een speciale beurs ontvangen. Haar naaste medewerkers omschrijven haar als een “bijzonder sympatieke, zeer getalenteerde, hard-werkende collega.”

Update: Anelene Misran

VU-student Anelene Misran is ook omgekomen bij de vliegramp boven Oekraïne. Ze studeerde in de postgraduate controllersopleiding van de faculteit Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde. Anelene was ‘een serieuze, hardwerkende en goede studente’ en ‘vooral een beminnelijk mens’, zo schrijven de decaan van de faculteit en het afdelingshoofd van de opleiding.

Update: Theo Kamsma en Karin Bras

Voormalig docenten Theo Kamsma en Karin Bras zijn met hun zoontje Guo om het leven gekomen. Theo en Karin gaven voorheen les bij de afdeling COM van de Faculteit Sociale Wetenschappen. Ze deden daar onderzoek gedaan naar het thema Transnationaliteit in Organsatienetwerken. In 2010 promoveerde Theo bij op een onderzoek naar Joodse diasporagemeenschappen in Indonesië, Maleisië en Singapore. Karin was sinds enige jaren verbonden aan hogeschool InHolland, Theo aan de Haagse Hogeschool.