29 maart 2024

Student vindt meubels

Inderdaad, heel veel tijd om in de kroeg zitten heeft internetondernemer Jelle Bekirovic (22) niet meer. De derdejaars Science, business & innovation lanceerde vorige week Furn.nl: een zoekmachine voor meubels.

“Zelf woon ik antikraak.  Het is een beetje raar om dat vol te plempen met designmeubels.” De belangrijkste motivatie van Bekirovic om de site te bouwen is dus niet een gloeiende liefde voor bankstellen, maar het feit dat hij las dat de online verkoop van meubelen in Engeland sterk toenam.  Hij hoopt dat dat hier ook gaat gebeuren.

“In Nederland bestaat nog geen site waarmee je het aanbod van verschillende webwinkels kunt doorzoeken.  Furn.nl is een mooi startpunt, het geeft je een makkelijk overzicht.”

Voorlopig zijn de doorzoekbare winkels vooral Wehkamp, Flinders, Home24 en Fashion for Home. “Die grote zaken hebben het budget om mij een kleine vergoeding te geven als kopers via mijn site bij hun terechtgekomen zijn.” Om het aanbod gevarieerd te houden, is hun aanbod gemixt met dat van een aantal kleine winkeltjes.

Bekirovic heeft al ervaring in de webwinkelbranche. Sinds een paar jaar heeft hij samen met zijn vriendin Pyjamaonline.nl. Komt hij dan nog aan studeren toe? “Ja, al is het wel zwaar om het naast mijn studie te doen. Straks ga ik ook nog een fulltime stage lopen. Deze maanden is het vooral een kwestie van gedisciplineerd doorzetten.”