29 maart 2024

Ook de Landelijke Studentenvakbond heeft een nieuw bestuur

De Landelijke Studentenvakbond heeft een nieuwe voorzitter: Tom Hoven (24), student biochemie aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, neemt eind juni het stokje over van Jorien Janssen.

Hoven werkt op dit moment al bij de Landelijke Studentenvakbond als beleidsmedewerker huisvesting. Hij was eerder voorzitter van AKKU, de Nijmeegse lidbond van de LSVb, en initiatiefnemer van de DuKo, een duurzame kortingskaart voor Nijmeegse studenten. Ook trainde hij medezeggenschapsraden en studentenbesturen en gaf hij voorlichting aan middelbare scholieren over hun studiekeuze.

Nieuwe vicevoorzitter

De nieuwe vicevoorzitter is Ellen Schepens (26), student medische hulpverlening aan de Hogeschool Utrecht. Saskia Kliphuis, afgestudeerd aan de Universiteit Utrecht, wordt secretaris.

De nieuwe penningmeester is Charlie van Genuchten, afgestudeerd in Utrecht en Leiden. Klaasjan Boon, student biologie aan de Radboud Universiteit, maakt het nieuwe bestuur compleet.

Roerige tijden

“In dit bestuur zitten de juiste mensen om studenten te vertegenwoordigen in de roerige tijden die komen”, zegt huidig voorzitter Jorien Janssen. Voor de zomer stuurt onderwijsminister Bussemaker haar plannen om de basisbeurs af te schaffen en de ov-kaart te versoberen naar de Kamer. Per 2015 moet het leenstelsel werkelijkheid worden. Het nieuwe bestuur wordt nu ingewerkt en neemt op 28 juni het stokje over.

Het Interstedelijk Studenten Overleg koos vorige week al een nieuw bestuur.