19 april 2024

Nog vier ruimtes met studieplekken open

Mooi uitzicht, kleine ruimte waar hooguit een paar anderen zitten, genoeg stopcontacten. De universiteitsbibliotheek opent morgen nieuwe studieplekken in het hoofdgebouw.

De 46 nieuwe studieplekken vind je op de verdiepingen 8, 12, 13 en 14 van de B-vleugel van het hoofdgebouw. Het zijn ruimtes waar vier of acht personen alleen of samen kunnen werken.

Momenteel maakt de UBVU werk van in totaal 162 nieuwe studieplekken voor studenten. Vorige maand waren het er 66, daar komen nu 46 bij. Op donderdag 16 maart worden de ruimtes feestelijk geopend om 10:00 uur met muffins.

De universitaire studentenraad strijdt voor meer studieplekken op de VU. Daar zit nu enige schot in. Als het aan de raad ligt, zijn de ruimtes straks ook langer open en komt er een systeem waarmee makkelijker vrije plekken te vinden zijn.