18 april 2024

Nationaal Religiedebat in Felix Meritis is uitverkocht

Normale, redelijke mensen geloven in God. Nee, flauw, dat schrijven filosoof Rik Peels en theoloog Stefan Paas helemaal niet. Ze vinden dat ‘geloven in God een normale, redelijke optie is voor normale, redelijke mensen’ (dus niet geloven in God is dat ook).

Maar is dat wel zo? Morgen, 29 januari wordt daarover in Felix Meritis gesteggeld op het het Nationaal Religiedebat. Dat vindt daar plaats vanwege een boek dat Peels en Paas hebben geschreven, ‘God bewijzen’.

Onzinnig artikel

De heren gaan in debat met beroepsatheïst Herman Philipse, hoogleraar filosofie aan de Universiteit Utrecht, en Maarten Boudry, wetenschapsfilosoof aan de Universiteit van Gent. Boudry wist in 2012 een onzintekst gepubliceerd te krijgen in het programmaboekje van theologencongres aan de VU.

Het debat is al helemaal uitverkocht, maar niet getreurd, want de EO zendt het integraal via een live-stream uit op eo.nl.