28 maart 2024

Studentenleven
& Maatschappij

‘Mondzorg moet terug in het basispakket’

Oud-Acta-student Sharif Tairie, die een poosje terug in Advalvas stond als de eerste en enige daklozentandarts van Amsterdam, is een petitie begonnen om tandzorg terug te krijgen in de basisverzekering.

“Elk deel van je lichaam valt onder de basisverzekering”, stelde Tairie al in dat eerdere interview, “behalve je tanden.” Tairie werkt sinds mei als daklozentandarts onder de naam Dentist for humanity. Hij zag de afgelopen maanden heftige mondproblemen voorbijkomen, wat voor hem de reden was om de petitie te starten.  In een Youtube-filmpje, zegt hij: “We zien te veel ellende en pijn, die wordt veroorzaakt door het gebit. Het is te dramatisch voor woorden.”