29 maart 2024

Kristien Hemmerechts zoekt studentregisseurs

Vusionair Kristien Hemmerechts gaat samen met studenten van de VU een film maken rond het jaarthema ‘Verbeelding’. Althans, dat hoopt ze. Hemmerechts roept studenten van alle faculteiten op om een creatieve bijdrage te leveren aan de film.

Originele eigen visie

Studenten met een goed plan, een originele eigen visie op verbeelding binnen hun faculteit, in hun studie, onderzoek, krijgen een camera te leen en worden gebombardeerd tot student-regisseur.

Tot 14 februari kunnen ze hun zelfgemaakte filmfragmenten aanleveren. Daarna gaat advocaat/filmmaker Gerben Kor (verbonden als onderzoeker aan de rechtenfaculteit) ze monteren tot een film die door Hemmerechts in de boekenweek van 16-24 maart vertoond zal worden. Later komt deze ook online te staan.

Training en voorlichting

Alle student-regisseurs (maximaal twee per faculteit) krijgen op 8 januari een training en voorlichting van Hemmerechts en Kor. Meedoen? Stuur dan vóór kerst een mail met je motivatie, studierichting,  achtergrond en je eigen idee voor ‘verbeelding’ naar Gerben Kor, met als header ‘VERBEELDING VAN [JOUW NAAM]’.