Internationale studenten op hun mooist

Deze twee beeldschone vrouwen bemannen de Afghanistan-stand op de internationale markt in de foyer van het VU-hoofdgebouw, vandaag in het kader van VU International Day.

Internationale studenten kregen elk een budget van honderd euro om hun land op een aantrekkelijke manier te representeren. De meeste doen dat met hapjes en drankjes, filmpjes en foldertjes, kleine hebbedingetjes en gestoken in klederdracht.

Beste stand

De vrouwen op de foto zijn overigens geen internationale studenten maar Nederlanders van Afghaanse afkomst, rechtenstudente Tahmina Faez en Makiz Poya, die economie studeert. Jammer dat de honderd euro niet genoeg was om het woord ‘Afghanistan’ af te maken maar een kniesoor die daarop let, met zulke gastvrouwen.

Straks om vijf uur wordt in de foyer het land met de beste stand bekendgemaakt. Dat krijgt een geldprijs van vijfhonderd euro. Uw Advalvas-correspondent mocht voor de derde keer jureren.

Morgen in De Razende Reporter op Facebook een fotoverslag van de markt.