28 maart 2024

Honden surveilleren in tentamenhal RAI

Studenten die klaarzaten voor hun tentamen in de RAI keken afgelopen donderdag vreemd op toen bewakers met honden alle jassen en tassen controleerden. Volgens De Telegraaf hadden de meeste studenten geen problemen met de controle.

Parijs

In het zalencomplex worden tentamens voor grote faculteiten als economie en rechten afgenomen. Na navraag door de VU blijkt dat de RAI dat al sinds de aanslagen in Parijs regelmatig doet.

“Net zoals er nu op grote stations patrouilles worden gelopen”, zegt VU-woordvoerder Aukje Schep. “Ik kan me voorstellen dat de organisatie van de RAI, die dicht bij een groot station zit, extra maatregelen neemt.”

Onbekende afspraken

De VU heeft daar met de beveiligingsafdeling van de RAI afspraken over gemaakt. Die zijn alleen niet algemeen bekend bij docenten en studenten.