27 maart 2024

Wetenschap
& Onderwijs

Fanmail voor Bussemaker

Minister Bussemaker kan een grote stapel post verwachten. Ongeruste scholieren, studenten en ouders kunnen haar een ansichtkaart sturen via een website van de Landelijke Studentenvakbond.

De LSVb krijgt veel signalen van scholieren, ouders en studenten die zich zorgen maken over het afschaffen van de basisbeurs en de ov-kaart. Voorzitter Kai Heijneman: “We vinden het belangrijk dat deze signalen bij de minister terechtkomen.”

Plannen aanpassen

Vandaar dat de LSVb de website www.lievejet.nl heeft opgezet. Tot 17 mei kunnen bezoekers daar een kaartje invullen en kort duidelijk maken waarom ze bezorgd zijn. De kaarten worden geprint en in de week van 20 mei bij minister Bussemaker afgeleverd.

“Als duidelijk wordt hoeveel mensen zich zorgen maken, dan zal ze haar plannen zeker moeten aanpassen”, verwacht Heijneman.