Duurzaam opladen aan de VU

De VU overtreft haar concurrenten wat duurzaamheid betreft. Zij is de eerste universiteit die een oplaadpaal op zonne-energie voor telefoons en andere mobiele apparaten laat plaatsen. Op donderdag 24 april wordt de zogeheten StreetCharge onthuld en in gebruik genomen.

Geen snoer

StreetCharge kan zes apparaten tegelijk opladen. En dat dag en nacht. Het laden (van leeg tot vol) duurt slechts twee uur. En het moet niet gekker worden, maar je hebt niet eens een usb-snoer nodig. Er zijn namelijk ingebouwde openingen voor de meest gangbare smartphones.

@VU Campus nu

Tweet een leuke selfie van jou en de Street Charge naar @VU Campus nu en maak kans op 1 van de 5 Waka waka’s. Dat is een efficiënte zonnecellamp: met één dag opladen geeft hij 16 uur licht.