Doppio wint publieksprijs Koffie Top 100

Doppio aan de VU heeft de publieksprijs gewonnen in de Koffie Top 100. De koffietent kreeg de meeste stemmen in de wedstrijd op Facebook.

“We gingen echt voor de publieksprijs”, vertelt eigenaar Niels van Stek, terwijl hij opgeklopte melk in een koffiebeker schenkt. “Die zegt meer dan de juryprijs. Je maakt koffie voor je gasten, niet voor de jury.”

Direct stemmen

Om te winnen deed Van Stek alles om iedereen attent te maken op de prijs. Hij zette een iPad met de Facebookpagina in de winkel, zodat de studenten en medewerkers van de VU die koffie kwamen halen direct konden stemmen en deelde flyers uit. Dat lijkt te hebben gewerkt.

“Uiteindelijk zegt de publieksprijs ook wat over de koffie”, denkt hij. “Gasten kijken naar de service en de sociale context, maar de koffie moet wel ook lekker zijn.” Hij moet wel toegeven dat het misschien uitgemaakt heeft dat VU-mensen weinig andere plekken hebben om speciale koffie te kopen. “Maar er zijn wel duizenden koffieautomaten op de VU.”

Gratis cappuccino

Om alle bezoekers te bedanken voor hun stem, heeft Doppio binnenkort een gratiscappuccinodag. “Ik gok volgende week vrijdag”, aldus Van Stek. “Maar houd onze Facebook in de gaten.”

De Koffie Top 100 wordt jaarlijks georganiseerd door Misset Horeca, een website voor de horeca.