Dit moet er beter aan de VU, vinden actieve studenten

De nieuwe universitaire studentenraad moet natuurlijk helemaal zelf weten waar ze zich druk over gaat maken. Maar wij hebben de belangrijkste issues alvast even voor ze op een rijtje gezet door aan betrokken studenten die nu in een faculteitsraad of opleidingscommissie zitten, te vragen waar zij zich druk over maken.

Eigenlijk is iedereen het er wel over eens dat er docenten bij moeten. Want de giga-werkdruk van docenten, raakt ook studenten direct: bijvoorbeeld omdat ze bij praktische vakken, zoals programmeren, veel te lang op begeleiders moeten wachten.

Ook vinden de betrokken studenten dat het Engels van docenten beter moet, dat er betere begeleiding moet komen voor internationale studenten, dat studenten beter op hun rechten gewezen zouden moeten worden en dat dekolonisatie een onderwerp zou moeten zijn in het onderwijs. Volgens de studenten die het kunnen weten, zijn dit de belangrijke thema’s aan de VU, en niet de ondermijning van ons hoger onderwijs door linkse types, zoals de laatste tijd weleens wordt beweerd.

Lees het hele artikel in de knispernieuwe Advalvas, op papier of online.