18 maart 2024

De beste VU-sporter van het jaar

De VU organiseert op 24 april een grootscheeps sportevenement, de VU Olympiad. Het is een dag vol competities en clinics, zoals voetbal, tennis, hardlopen, duiken, klimmen en abseilen vanaf het hoofdgebouw.

De Olympiad wordt afgesloten met de huldiging van de beste VU-sporter van 2014 in het VU Holland House op het campusplein.

Tokkelen vanaf het VU-Hoofdgebouw

Het programma bestaat uit een onderdeel competitive sports met wedstrijden voetbal, tennis, beachvolleybal, hardlopen, roeien en schaken. Er zijn clinics duiken, klimmen, roeien op de Bosbaan, schermen, spinning, rolstoelbasketball en tokkelen vanaf de vijftiende etage van het VU-Hoofdgebouw.

Wie liever over sport lult dan haar te beoefenen, kan terecht bij één van de academische sportseminars over de klapschaats, over hoe een penalty genomen moet worden, maar ook over serieuze kwesties zoals sport en mensenrechten.

Sporttentoonstelling Bewegingswetenschappen

De faculteit Bewegingswetenschappen verzorgt een sporttentoonstelling om te laten zien welk onderzoek er gedaan wordt ten behoeve van de sportwereld.

De dag culmineert in het VU Holland House op het campusplein, want al die verloren calorieën moeten er natuurlijk wel weer aan. Olympisch sporter Dennis van der Geest in de rol van DJ, cover band Driven en natuurlijk de nodige versnaperingen.

Inschrijven

Inschrijven voor de wedstrijden, clinics en seminars is noodzakelijk en kan hier. Er is ook een Facebook-pagina.