Amsterdam Bright City stopt

Het ooit zo ambitieuze netwerkplatform Amsterdam Bright City is vorige week gesloten.

De oprichters, de Vrije Universiteit en ABN AMRO, hebben besloten nog voor het aflopen van de afgesproken periode van vijf jaar te stoppen. De reden is dat er door de economische situatie niet voldoende basis is om door te gaan. Vanwege het aflopen van een aantal contracten is ervoor gekozen om een half jaar eerder te stoppen.

Amsterdam Bright City werd in 2008 opgericht om synergie tussen zakelijke dienstverleners, culturele centra, jongerenorganisaties en de universiteit op de Zuidas te creëren. Activiteiten die VU-Connected organiseerde worden op een andere locatie voortgezet. Het bijbehorende café en de werkplekken zijn gesloten. (FB)